بررسی فروش قیر صادراتی

بررسی وضعیت فروش قیر صادراتی در کشورهای مختلف

بررسی وضعیت فروش قیر صادراتی در کشورهای مختلف

قیر کاربردهای متعددی را در صنعت راه سازی ایجاد نموده است، لذا استفاده از آن در ساخت و نگهداری جاده امری مهم و لازم الاجرا است که باید به آن توجه نمود. در حقیقت بیشترین تقاضای استفاده از قیر در صنعت جاده سازی می باشد، اما می توان از آن در مصارف گوناگون دیگر هم استفاده نمود. قیر اصلاح شده با پلیمر یک نوآوری جدید است که در حال استفاده گسترده در صنعت راه سازی است. در اینجا به منظور آشنایی بیشتر با این ماده و نحوه فروش قیر صادراتی، لازم است ادامه مطلب را دنبال کنید تا بتوانید به آگاهی و دانش خود را در این حوزه بیافزایید.

بررسی فروش قیر صادراتی

نکات موثر در بررسی وضعیت فروش قیر صادراتی

همان طور که می دانید، صادرات جهانی قیر طبیعی در مقایسه با سال قبل کاهش یافته است. به طور کلی، صادرات قیر طبیعی همچنان نشان دهنده انقباض جزئی در بازار است. برجسته ترین نرخ رشد در سال 2015 زمانی که صادرات افزایش یافت، ثبت شده است. در آن سال، صادرات قیر طبیعی جهان به حداکثر حجم خود رسیده بود و در سال بعد کاهش یافت. از نظر ارزش، فروش قیر صادراتی از لحاظ هزینه، بسته به کشور موردنظر متفاوت است و همچنان انقباض قابل توجهی را نشان می دهد.

  • برترین کشورهای صادر کننده قیر طبیعی در جهان

بحرین

ایران

یونان

کانادا

ایتالیا

اسپانیا

امارات متحده عربی

بلژیک

هلند

اندونزی

انگلستان

از سال 2007 تا 2016، قابل توجه ترین نرخ رشد فروش قیر صادراتی، در میان کشورهای اصلی صادر کننده، توسط ایتالیا به دست آمد، در حالی که سایر رهبران جهانی رشد ملایم تری را تجربه کردند. از نظر ارزش، بزرگترین بازارهای قیر طبیعی در سراسر جهان بحرین و ایالات متحده بودند، پس از این کشورها یونان، کانادا، ایتالیا، اسپانیا، امارات متحده عربی، بلژیک، هلند، اندونزی و انگلستان قرار گرفتند. همان طور که می دانید، متوسط ​​قیمت صادرات قیر طبیعی در سال 2016 به ازای هر تن مقادیر متغیری را مشخص کرد که در مقایسه با سال قبل، رشد نرخ کمتری را نشان داد. به طور کلی، قیمت صادرات قیر طبیعی همچنان نشان دهنده انقباض خفیف بازار است. از آن جایی که فروش قیر بر اساس کشور مقصد متفاوت است، لذا کشوری که بالاترین قیمت صادراتی را داشت، بحرین بود، در حالی که امارات متحده عربی در میان کشورهای دیگر، کمترین میزان را برخوردار بود.

بررسی فروش قیر صادراتی

وضعیت قیر در صادرات و واردات به کشورها

  • ایران

ایران با صادرات بی سابقه به عنوان بزرگترین صادرکننده قیر در سال 2020 ظاهر شد. بزرگترین صادرکنندگان فروش قیر کره جنوبی، سنگاپور و ایران هستند. کره جنوبی 3.12 میلیون تن قیر در سال 2020 و سنگاپور 2.7 میلیون تن قیر در سال 2020 و ایران حدود 4 میلیون تن قیر صادر کرده است. این حجم رکورد به خریداران بزرگ منطقه ای در سراسر آسیا، خاورمیانه و آفریقا ارسال شد.

  • سنگاپور

صادرات قیر سنگاپور در ماه فوریه با 25 درصد افزایش به 235 هزار تن رسید، زیرا محموله ها به چین، اندونزی، تایلند و مالزی حمل می شد. در بازه زمانی ژانویه تا فوریه 2021، سنگاپور 424826 تن قیر صادر کرد که این امر نشان دهنده میزان بالای فروش قیر صادراتی در این کشور است.

بررسی انواع قیر

در زیر لیستی از انواع متنوع قیر جهت صادرات به کشورهای مختلف ارائه شده است که عبارتنداز:

  • قیر درجه بندی شده با گرانروی

قیر بر اساس ویسکوزیته مطلق در 60 درجه سانتیگراد یا ویسکوزیته سینماتیکی در 135 درجه سانتیگراد درجه بندی می شود. مشخصات قیر با درجه گرانروی را با پیشوند V نشان می دهد، به عنوان مثال V10… از این نمونه می توان جهت فروش قیر صادراتی به کشورهای مختلف استفاده نمود.

  • قیر با درجه نفوذپذیری

قیر با درجه نفوذپذیری بر اساس عمقی که یک سوزن استاندارد در شرایط آزمایش در آن نفوذ می کند، طبقه بندی می شود. این طبقه بندی برای نشان دادن سختی قیر و نفوذ کمتر، مورد بررسی قرار می گیرد. مشخصات قیر با درجه نفوذپذیری به طور معمول محدوده نفوذ را برای یک درجه نشان می دهد.

نتیجه گیری

عبور هوا از طریق قیر در دمای بالا می تواند برای تغییر خواص فیزیکی آن در برخی از کاربردهای تجاری مورد استفاده قرار گیرد، لذا کاربردهای استفاده از قیر بسیار زیاد است که به منظور آشنایی بیشتر جهت فروش قیر صادراتی می توانید از متخصصین مجرب در این حوزه کمک بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *