روش های تحویل

روش های تحویل

روش های تحویل

EXW : مخفف اصطلاح EX Work می باشد که به معنای تحویل کالا در نقطه مبداء یا محل کار است که در شرکت پترو عایق اسپادانا، منظور درب کارخانه می باشد.

FOB : مخفف اصطلاح Free On Board است و تحویل کالا در عرشه کشتی در مبداء. فروشنده وقتی کالا را روی عرشه کشتی قرار داد، ریسک خود را خاتمه داده است و تا روی کشتی تمام هزینه ها با فروشنده(شرکت پترو عایق اسپادانا) می باشد. اما هزینه حمل و بیمه تا پایان مسیر با خریدار است.

FCA : مخفف Free Carrie است و تحویل کالا به حمل کننده در مبدأ ( تحویل کالا داخل کامیون، ریل و هواپیما) می باشد. با توجه به اینکه محل تحویل کشور خریدار باشد، بارگیری با خریدار است و نقطه ریسک میباشد. هزینه حمل و بیمه با خریدار است. عقد قرارداد حمل و بیمه با خریدار (نه الزاما).

CFR : مخفف Cost and Freight است و ارزش و کرایه حمل تا مقصد سابق است ولی مخصوص حمل دریایی می باشد. کالا وقتی از روی نرده کشتی بارگیری میشود مسئولیت فروشنده (شرکت پترو عایق اسپادانا) خاتمه میابد. هزینه بیمه با خریدار است. هزینه حمل با فروشنده است. عقد قرارداد بیمه با خریدار است و عقد قرارداد حمل با فروشنده می باشد.

CIF : مخفف اصطلاح  Cost, Insurance and Freight است. مخصوص حمل دریایی میباشد. کالا وقتی از روی نرده کشتی بارگیری میشود مسئولیت فروشنده (شرکت پترو عایق اسپادانا) خاتمه میابد. هزینه حمل و بیمه با فروشنده است. عقد قرارداد حمل و بیمه با فروشنده است.

CPT : مخفف Carriage Paid To است. تحویل با پرداخت کرایه حمل تا مقصد مورد نظر و بیشتر برای طرق زمینی یا هوایی استفاده میشود. ریسک و مسئولیت فروشنده (شرکت پترو عایق اسپادانا) زمانی که کالا را تحویل اولین حمل کننده میدهد به پایان میرسد. هزینه حمل تا نقطه معین طبق قرارداد با فروشنده است. هزینه بیمه برعهده ی خریدار گرامی میباشد. عقد قرارداد بازرسی نیز با خریدار است.

CIP : مخفف Carriage and Insurance Paid to است. به معنای تحویل با پرداخت کرایه حمل و بیمه تا مقصد مورد نظر می باشد و روش حمل مرکب میباشد. ریسک و مسئولیت فروشنده (شرکت پترو عایق اسپادانا) زمانی که کالا را به نقطه توافق شده میرساند خاتمه میابد. عقد قرارداد بیمه و حمل  و هزینه آن با فروشندهاست. عقد قرارداد بازرسی با خریدار گرامی می باشد

DAF : مخفف Delivered At Frontier است که به معنای تحویل در مرز مورد نظر و تعیین شده میباشد.

DEQ : مخفف Delivered Ex Quay است که به معنای تحویل در اسکله ی مقصد میباشد.

DDU : مخفف Delivered Duty Unpaid است که به معنای تحویل در مقصد تعیین شده می باشد (بدون در نظر گرفتن حقوق و عوارض گمرکی)

DDP : مخفف Delivered Duty Paid است که به معنای تحویل در مقصد مورد نظر با پرداخت حقوق و عوارض گمرک می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *