چرا از قیر در راهسازی استفاده می شود؟

چرا از قیر در راهسازی استفاده می شود؟

چرا از قیر در راهسازی استفاده می شود؟

قیر یکی از اجزای مهم دنیای ماست.این ماده مسئول عایق رطوبتی ، مهر و موم و عایق بندی در صنایع مختلف است.جدا از آن ، از قیر به طور گسترده در ساخت جاده ها به عنوان یک اتصال دهنده قوی استفاده می شود.چرا از قیر در راهسازی استفاده می شود؟از قیر به دلیل خواص و مزایای مختلفی که نسبت به سایر مصالح روسازی دارد ، در راهسازی استفاده می شود.قیر نه تنها هزینه های راهسازی را کاهش می دهد ، بلکه نیاز به تعمیر و نگهداری را کاهش داده و طول عمر جاده های جهان را افزایش می دهد.

جاده قیر دارای سطح صافی برای رانندگی است و همچنین میزان صدای کمتری را به همراه دارد و هزینه اولیه و هزینه نگهداری کلی جاده قیر در مقایسه با روسازی بتونی کمتر است.یکی دیگر از نکات مثبت قیر این است که قابل بازیافت و استفاده مجدد است.این ماده همچنین سازگار با محیط زیست است.

چسبندگی: قیر بسته به نوع سطح قادر به چسبیدن به یک سطح جامد است.وجود آب روی سطح از چسبندگی جلوگیری می کند.

مقاومت در برابر آب: قیر به عنوان ماده ای ضد آب شناخته می شود.تحت برخی شرایط ممکن است با افزودن مقدار کمی نمک غیر آلی در قیر یا ماده پرکننده ، آب جذب شود.

قیر صاداراتی انواع و گریدهای مختلفی دارد.قیر براساس منابع (طبیعی یا تصفیه شده) خود دارای مزایا و ویژگی های مختلفی است.این منجر به طبقه بندی قیر به گریدهای مختلف با کاربردهای مختلف می شود.

کاربرد قیر در راهسازی

قیر چیست و چگونه تولید می شود؟

قیر ماده ای بر پایه نفت است که برای اتصال سنگها و ماسه ها و تولید آسفالت برای راهسازی استفاده می شود.بیشتر قیر در سراسر جهان با تقطیر نفت خام تولید می شود.قیر به تنهایی برای آسفالت جاده ها مناسب نیست.

قیر دارای دو نوع اصلی ، طبیعی و تصفیه شده است.نوع تصفیه شده قیر با تقطیر نفت خام تولید می شود ، در حالی که نوع طبیعی قیر از شن و ماسه های قیری و سنگهایی که در طی 360 میلیون سال در طبیعت تشکیل شده اند ، استخراج می شود.

قیر طبیعی هنگام استخراج از مخازن زیرزمینی باید تصفیه شود.قیر طبیعی دارای 5٪ گوگرد ، فلزات سنگین و سایر ناخالصی هایی است که باید تصفیه شوند ، که این امر فرایند تولید قیر طبیعی را از قیر تصفیه شده گران تر می کند.علاوه بر این ، استخراج قیر طبیعی نیاز به پیشرفت های فنی دارد.به همین دلیل است که بیشتر قیرهای مصرف شده در سراسر جهان قیر تصفیه شده است ، نه قیر طبیعی.

بر اساس منبع ، قیر می تواند خواص مختلفی داشته باشد و قوام ، سفتی ، ویسکوزیته ، چسبندگی و دوام آن ممکن است متفاوت باشد.

کاربرد قیر

کاربرد قیر

در دوران باستان ، قیر عمدتا برای اتصال مواد ساختمانی به هم استفاده می شد.امروزه ، این ماده بیش از 250 کاربرد دارد.از جمله برای آسفالت جاده ها ، سقف سازی ، آب بندی و عایق بندی.امروزه تقاضای جهان برای قیر بیش از 100 میلیون تن در سال است که تقریباً 700 میلیون بشکه قیر سالانه مصرف می شود.

این ماده مانند چسب عمل می کند و تمام مواد ساختمانی را در جای خود می چسباند.همچنین ضد آب است ، به این معنی که آب نمی تواند در جاده نفوذ کند.

نه تنها می تواند برای جاده ها مورد استفاده قرار گیرد ، بلکه می تواند برای پیاده روها ، مسیرهای دوچرخه سواری ، زمین های بازی ، باند فرودگاه ، ایستگاه های اتوبوس ، سکوهای راه آهن و پارکینگ ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.تطبیق پذیری این محصول به این معنی است که به راحتی یک انتخاب اصلی برای هر کس در ساخت و ساز است.

این مقاله توسط شرکت پترو عایق اسپادانا ارائه شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *