لوازم مورد نیاز ایزوگام

پس از کامل شدن ساخت و ساز یک خانه، توجه به عایق کاری ساختمان یکی از موارد مهمی است که باید رعایت گردد. ساختمان ها، خصوصا سقف ها باید در مقابل نم و باران مقاومت داشته باشند. به همین علت اکثرا در پشت بام ها اقدام به انجام ایزوگام می کنند. قیر ماده ی اصلی برای ایزوگام کردن است، بهتر است از قیر صادراتی استفاده شود. فروش قیر در بعضی موارد برای به کار رفتن در ایزوگام انجام می گیرد. قیر 7060 یکی از انواع قیرهای موجود در بازار است و فروش قیر 7060 در بازار  رونق دارد .

برای ایزوگام کردن وسایل و ابزارهای دیگری نیز نیاز است که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

  1. تیغ موکت بری: در هنگام ایزوگام کاری باید دقت داشت که ایزوگام به اندازه ی سقف ساختمان بریده شود، نه کمتر و نه بیشتر. برای این منظور به وسیله ای برای این کار نیاز داریم. تیغ موکت بری ایزوگام را در اندازه های دلخواه می برد.
  2. جارو: قبل از انجام ایزوگام کردن سقف ساختمان باید توجه داشت که سقف عاری از هرگونه گرد و خاک باشد. بنابراین باید با استفاده از جارو سطح مورد نظر را کاملا تمیز نمود.
  3. فندک جرقه ای: برای روشن کردن شعله چراغ ایزوگام نیاز به وسیله ای به نام فندک جرقه ای داریم. بهتر است که فندک از نوع دسته بلند باشد تا موجب سوختگی دست فرد در هنگام شعله ور کردن آتش نگردد.
  4. مشعل: مشعل، یکی از مهمترین ابزارهایی است که افرادی که اقدام به ایزوگام می کنند، از آن استفاده می کنند. مشعل در واقع ابزار اصلی برای انجام عملیات ایزوگام کردن سطوح می باشد. در واقع فردی که اقدام به ایزوگام کردن می کند، نحوه ی استفاده از مشعل را به خوبی می داند. از مشعل ایزوگام برای حرارت دادن ایزوگام و چسباندن آن به سطح مورد نظر استفاده می شود. مشعل ها به وسیله ی فندک روشن می شوند.
  5. کپسول گاز (گاز مایع): برای ایزوگام کردن سطح مورد نظر، مشعل ها به کپسول گاز که شامل گاز مایع می باشد متصل می شوند و ایزوگام را حرارت می دهند. از هر کپسول گاز معمولا برای 50 متر ایزوگام کردن استفاده می شود.
  6. کمچه و ماله: بعد از عملیات نصب ایزوگام با استفاده از این وسیله جوشکاری بندهای ایزوگام انجام می گیرد و در امر عایق کاری اهمیت بسیار زیادی دارد.
  7. کپسول آتش نشانی پودری: چون کار ایزوگام کردن با آتش انجام می گیرد، حتما باید از کپسول آتش نشانی برای مواقع ضروری استفاده نمود. گرچه به داشتن کپسول آتش نشانی در این حرفه کمتر توجه می شود، ولی این مورد یکی از مهمترین مواردی است که باید رعایت گردد و عدم وجود آن در محلی که قصد ایزوگام کردن داریم می تواند تبعات جبران ناپذیری برای افراد داشته باشد.
  8. طناب، قرقره انتقال ایزوگام: در مواقعی که ایزوگام قرار است در ساختمان های چند طبقه انجام گیرد، برای حمل ایزوگام نیاز به قرقره و طناب می باشد که این ابزار باید در اختیار فرد باشد.
  9. سایر وسایل: برای انجام عملیات ایزوگام کردن، لباس های مخصوصی موجود است که باید از آن ها استفاده نمود. همچنین به خاطر سر و کله زدن با آتش باید از عینک مخصوص، کلاه ایمنی، دستکش و … نیز استفاده نمود.
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *