تهیه قیر از نفت خام سنگین

تهیه قیر از نفت خام سنگین

میزان چگالی که در نفت وجود دارد نوع آن را مشخص می کند اگر چگالی نسبی که در نفت به کار می رود زیاد باشد به آن نفت خام سنگین گفته می شود و چنان چه میزان چگالی نفت خام پایین باشد به آن نفت خام سبک گفته می شود .

نفت سنگین از غلظت بالایی بر خور دار است و نسبت به نفت خام سبک از گرانروی بیشتری بر خوردار است .

میزان ذخایر نقت خام سنگینی که در دنیا وجود دارد بیشتر نفت خام سبک است و این میزان حتی به دو برابر هم می رسد .

تفاوت نفت سنگین با نمونه های مشابه آن در چگالی بالا درصد بالای گوگرد  ، اکسیژن و … است .

قیمت نفت خام سنگین به دلیل بالا بودن هزینه های استخراج آن ارزان تر است و از نفت خام سنگین می توان برای تهیه ی قیر استفاده کرد .

تهیه قیر از نفت خام سنگین چگونه است

تولید قیر از نفت خام سنگین به فرآیند تاپینگ مشهور و معروف است . که این نوع تکنولوژی ها با صرف هزینه های  کم می تواند سود آوری بالایی داشته باشد و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است ، این تکنولوِژِی توانسته است امروزه در بازارهای بین المللی با استقبال زیادی بر خوردار شود.

قیر این ماده ی سیاه رنگ که سفت است و بر اثر حرارت روان و شل می شود بسیار کاربرد دارد و به علت اینکه مصارف زیادی که این ماده ی ارزشمند دارد جز اقلامی است وارد و صادر می شود .

قیر صادراتی می تواند برای هر کشوری که در آن شرکت هایی دارد که در زمینه ی فروش قیر صادراتی در حال فعالیت هستند  از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه باشه و از نظر سود دهی برای کشور یک مزیت محسوب شود که خوشبختانه در کشور ما شرکت های وجود دارد که به صورت عمده در زمینه ی فروش قیر و قیر صادراتی در حال فعالیت هستند و از نظر اقتصادی بازده بسیار خوبی داشته اند و با استراتژی ها و سیاست های خود توانسته اند در زمینه ی فروش قیر صادراتی به کشورهای دیگر بسیار خوب عمل کنند .

قیر کاربرد های بسیار زیادی دارد و در بسیاری از صنایع به کار می رود مانند صنایع هنری و برای قلم زنی ، در این نوع حرفه بر روی ظرف مسی یا نقره قیر رقیق شده می ریزند تا هنگام چکش زنی به ظرف جلوی صدای زیاد چکش زنی را بگیرد .

در تهیه ایزوگام از قیر استفاده می شود چرا که قیر به علت خاصیت غیر قابل نفوذ بودن که دارد سبب می شود که جلوی ورود آب را بگیرد  همین ویژگی که برای قیر وجود دارد سبب کاربر فراوان آن در ساخت و ساز و ساختمان  شده است .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *